středa 26. června 2013

Dítě podle tabulky

Už při odchodu z porodnice jsme dostali takovou malou brožurku, která kromě očkovacího kalendáře, informací o kojení, příkrmech, nemocech a podobně, obsahuje i tuhle tabulku:
Prvních pár měsíců jsem si ji zálibně prohlížela a nadýmala se pýchou, jak je ten náš chlapeček šikovný a že už umí to, co by měl zvládnout až za několik týdnů. Po nějakém čase jsem ale začínala zjišťovat, že zas tak napřed Bertík není a naopak je že spíš pomalejší. Teď by prý už dávno měl sedět a lézt a zrovna by měl dělat první pokusy o chůzi. No, místo toho se z místa na místo dopravuje kutálením (a to už je velký pokrok, že se vůbec nějak dokáže přesunout!), při posazení se svalí jak hruška a ještě se tomu směje. Když jsme chodili na plavání, v šatně jsem ho položila na zem a zatímco on tam ležel jako Golem, kterému vyndali šém, hemžily se kolem něj o hlavu menší děti. Zkrátka, Bertík je pohybově poněkud pomaleji se vyvíjející. Problém ale je, že mentálně rozhodně nezaostává, takže jeho tělo je vězením duše, která by chtěla všude vlézt a všechno prozkoumat. A tak nezbývá než doufat a věřit, že to brzo dožene, co nejpoctivěji cvičit a slušně, ale učinně odpálkovávat všechny, kdo se ptají, co už umí a kdy už bude chodit.

Já že už bych měl sedět a lézt?

Chacha! To určitě!

1 komentář:

  1. Blahopřeji k narození Prokůpka a přeji ať vše zvládáte dle svých představ. Jen jsem Vám chtěla sdělit, že šátkování a nosítka způsobují opoždění psychomotorického vývoje, všimla jsem si toho u několika svých známých a kamarádek, no a našla jsem to i tady - kočárek vs nosítko: http://www.psychomotoricka-poradna.cz/rady-rodicum.php. Jedné kamarádce řekli na rehabilitaci, že v těch sedačkách apod. je dítě pasivní, což je celkem logické, jak se má učit třeba přetáčet, když je schoulené do klubíčka, že...a druhé zas řekli, že má mimčo hned od narození dávat co nejvíc na bříško, nemyslím na spaní, ale když bdí, při každém přebalení. Já jsem se tím řídila a můžu jen doporučit. Mějte se!

    OdpovědětVymazat