čtvrtek 22. srpna 2013

Dárek k prvním narozeninám

Co koupit k narozeninám dítěti, které neumí říct, co chce? A vlastně ani neví, co všechno by mohlo chtít? O tom uvažuju už nějakou dobu. Jak snadné to bylo v době, kdy si děti mohly hrát tak maximálně s polínkem! Dnešní trh s hračkami je tak přeplněný, že i když jakžtakž víte, co chcete, můžete vybíráním strávit mnoho dnů. A já jsem samozřejmě ze začátku vůbec nevěděla, co chci. Jedno ale bylo jasné-žádné elektronické hračky nám nesmí přes práh. Nejen z ideových důvodů, ale hlavně v rámci zachování posledních zbytků rodičovského duševního zdraví. Věřím tomu, že stále stejná melodie omílaná celé dny dokola, dokáže přivést k šílenství všechny kromě dítěte, které ji z oné hračky vyluzuje. Dobře, tak tedy co - auta, plyšáky, kostky, mašinky, skládačky, stavebnice, odrážedla? Vyrazit do opravdového kamenného obchodu jsem se ani neodvážila, protože kdybych kolem sebe viděla ta kvanta hraček, stejně bych se nejspíš zděsila a rychle zase utekla. A tak přišlo na řadu prohlížení všech možných koutů internetu. Po spoustě hodin zírání na obrazovku jsem se konečně proklikala k několika favoritům, poslala odkazy muži a přehodila rozhodování na něj. Společnými silami jsme nakonec vybrali tři dřevěné hračky:
 
Obzvlášť na tu bubnující žábu se těšíme:) No a pak jsem samozřejmě nemohla odolat příležitosti rozšířit Bertíkovu knihovničku. Už brzy si bude moct prohlížet tyhle krásné knížky o zvířátkách a klasiku o Palečkovi:
Předpokládám, že hlavně Zvířátka ze ZOO budou mít úspěch, protože hned na první stránce po otevření je opice, což je teď jednoznačně Bertíkovo nejoblíbenější zvíře. Sice ji ještě nikdy ve skutečnosti neviděl, ale miluje, když mu ji někdo předvádí a dokonce se směje jenom když se mu ukáže její obrázek a řekne se "opice". Poslední věc, kterou jsem pod záminkou narozenin koupila, byla tahle Bible pro mimina (snad nám pomůže Bertíkovi přiblížit příběhy, na kterých je postavená křesťanská víra) a obrázková kniha s dětskými modlitbami:
Nakonec musím říct, že mě to vybírání hraček a knížek vlastně docela bavilo, protože Bertík už dorostl do věku, kdy ho baví i poněkud sofistikovanější věci než jen chrastítka. Navíc doufám, že výběrem toho, čím je denodenně obklopený (hračky, oblečení, nábytek...) můžu aspoň trochu ovlivnit jeho vyvíjející se vkus a estetické cítění. Abych se ale nepřeceňovala, tak musím přiznat, že stejně poslední dobou u Alberta nejvíc frčí myčka, pračka a šuplíky. Jaký tohle bude mít vliv na jeho rozvoj, to teda netuším.

4 komentáře:

  1. Taky začínáme tuhle otázku řešit, ale milé dítě si taky stejně nejvíc vyhraje s věcmi z kuchyňských šuplíků:) Nicméně na Bibli a modlitbičky se mrknu, se stejnými ilustracemi už máme jednu s poselstvími v podobě příběhů.
    Ať se Bertíkovi vybrané dárky líbí!

    OdpovědětVymazat
  2. Obsah kuchyňských (a jiných) šuplíků je u i nás velký hit a myslím, že ke štěstí mu to bohatě stačí, ale něco jsem mu k těm narozeninám dát chtěla. Nakonec jsem toho vybrala víc než dost, ale zase mám takovou ideu, že k Vánocům bude dostávat jen nějakou symbolickou drobnost, tak ať si ty dárky taky někdy užije:)

    OdpovědětVymazat