pátek 9. srpna 2013

Všude dobře, doma nuda

Každý, kdo se setká s Bertíkem, se tváří, že v životě ještě neviděl hodnější dítě. "On se pořád směje! A je tak samostatný, to si určitě dlouho vyhraje sám." Když se pak snažím uvést věci na pravou míru, dívají se na mě lidi dost nedůvěřivě a nejspíš si myslí něco o tom, že si nevážím toho, co mám, přeháním a tak vůbec. Dokonce i manžel si ze mě dělá legraci, že jsem se zase celý den doma válela s nohama nahoře, zatímco Bertík si opodál s úsměvem na rtech způsobně hrál s kostkami. Poté, co se vrátí z práce ho totiž téměř vždy vítá rozchechtané dítě, které k němu roztomile natahuje ručičky. ("Naštěstí" to Bertíka během chvíle přejde a zase pokračuje v křiku, slintání a věšení se na nohy; jen díky tomu mi muž věří, že to není zas taková sranda.) Zatímco s cizími lidmi se Albert předvádí jako milý, zvídavý chlapeček, když jsem s ním sama, ukazuje i svou odvrácenou tvář. Vyspinkaný, najedený a přebalený mučí sebe i mě hysterickými záchavaty, při kterých tečou slzy i sliny proudem, sápe se po mě a řve tak, že se chvěje sklo v oknech. Jindy zase jen tak lehce pobrekává třeba několik hodin v kuse. O hračky pochopitelně nezavadí ani pohledem a často to vypadá, že se se mnou doma prostě nudí. Všechny nezbytné domácí práce tedy provádím zásadně v době jeho spánku a velkou část doby, kdy je aktivní trávíme venku. Bez jedné, ale spíš dvou procházek denně se neobejdeme. Oběhnout obchody, do kterých se dá jít s kočárkem, vyblbnout se na lavičce v parku, zajít k našim (kočka jako zrádný bonus) nebo rozložit deku na nejbližším použitelném trávníku. Tak teď vypadají mé dny. Jsem vážně ráda, že tohle období začalo až teď, kdy je hezky a děsím se dešťů a zimy, která mi znemožní v tom pokračovat. Moc by se mi líbilo mít možnost třeba v klidu uvařit, zatímco by si ten čert hrál kousek ode mě, jenže to je asi tak stejně reálné jako že bude vařit Bertík a já si budu hrát. Nezbývá mi tedy nic jiného než stát se tvorem venkovním a o to víc si pak užívat chvilky, kdy jsem doma a můžu si dělat co chci (resp. můžu vůbec něco dělat), protože to škvrně spí. Jo a taky se těšit na dovolenou (už zítra)!

Žádné komentáře:

Okomentovat