úterý 12. listopadu 2013

Bertíkovy knižní novinky

Už dlouho jsem chtěla v Bertíkově knihovničce zkompletovat zvířecí sérii leporel od Venduly Hegerové a k Zvířátkům ze ZOO a Zvířátkům z lesa přidat ještě Zvířátka ze statku. Ale v žádném knihkupectví, do kterého jsem zavítala, je neměli. Nezbylo mi, než je objednat přes internet a když už jsem musela platit poštovné, tak jsem víceméně náhodně přidala ještě dvě další knížky, ať to stojí za to. Ta první je od polského básníka Jana Brzechwy a jmenuje se ZOO a jiné básně pro děti. Obsahuje spoustu krátkých básniček o různých zvířatech a pak ještě několik delších o všem možném. Verše jsou to pěkné, stejně tak jako ilustrace. Poslední kniha je taky o zvířatech, konkrétně o kravách. Vytvořili ji Pert Behenský a Lena Latynova. Zvířátkové říkanky o kravách a kravičkách mě mile překvapily. Jsou vtipné a snadno zapamatovatelné. Už se těším, až mi bude Bertík recitovat třeba básničku o tom, proč se tele rozplakalo:
Šlo si tele pro borůvky
koš mu spadl do močůvky.
Těšilo se na koláče
teď má oči plné pláče.
A říkanka o tom, proč přišla kráva o mobil je taky dobrá:
Přišla kráva o mobil
býk se na ni rozzlobil.
Rozdupal ho shora, zdola
prý, že příliš často volá.

Poezii zdar!

Žádné komentáře:

Okomentovat