neděle 3. listopadu 2013

První předvánoční předsevzetí

Takový betlém bych chtěla. Pro Bertíka samozřejmě... :D
Ano, štve mě, že Tesco nasazuje vánoční řetězy už na začátku října, kdy já se teprve smiřuju s koncem léta. Na druhou stranu, každý rok si říkám, že letos už opravdu seženu vánoční dárky v listopadu a celý prosinec budu mít na to, abych pekla cukroví, koupila balící papír a rozjímala. Jenže nikdy to nevyjde. Nepatřím teda naštěstí k těm, co 24. odpoledne zoufale obíhají všechny obchody v okolí, ale stejně se nikdy nezvládnu vyhnout frontám u pokladny nebo na poště. Nikdy nenakupuju k Vánocům žádné veledary a ani tentokrát nemám v plánu to měnit. Ovšem letos bude situace stížená tím, že to budou prakticky první svátky, které bude Bertík vnímat. Vloni mu byly necelé čtyři měsíce a největší jeho výkon byl ten, že dokázal uchopit do ruky robota, kterého dostal. Teď už jsem se trochu zorientovala v nabídce hraček a zjistila jsem, že je toho tolik, co by se mu líbilo (a co se hlavně líbí mě)! Bude obtížné dodržet to, co jsem si před rokem dala za cíl, tedy nikdy mu nedávat k Vánocům příliš mnoho věcí. Samozřejmě že mu něco vyberu, ale měla by to být jen jedna, maximálně dvě věci a rozhodně nic velkého. Chtěla bych, aby už od mala (ačkoli teď z toho ještě nemá rozum) viděl, že smysl Vánoc není v dárcích, ale v radosti z Ježíšova narození. Stromeček, slavnostní večeře i ty drobnosti, kterými se vzájemně potěšíme, jsou naprosto v pořádku, ale nemělo by to být to hlavní. Jak a jestli vůbec se mi podaří tohle předat malému dítěti, to je otázka. Místo hlubokých teologických rozprav (které bych stejně neuměla správně vést) zvolím jiné prostředky. Koupím betlém a na jednotlivých figurkách budu vysvětlovat kdo je kdo, co a jak se stalo a co z toho plyne. Pořídím nějakou pěknou vánoční knížku a budu si v ní s Bertíkem číst. A hlavně se mu budu snažit sama ukázat, že Vánoce nejsou jen o tom konzumu (tohle slovo je už hrozně ohrané, ale sedí), ale že to pravé poselství, ač není vidět a dá se na něj snadno zapomenout pod nánosem věcí, zvyků, tradic a té "rodinné pohody" u pohádek, je daleko důležitější a krásnější. No, letos to Bertík ještě moc chápat nebude, tak si aspoň nanečisto vyzkouším, jak na to :)
Adept na rozšíření Bertíkovy knihovny

Žádné komentáře:

Okomentovat