pátek 20. prosince 2013

Předvánoční...

Tohle jsem taky měla udělat :)
Jako malá jsem samozřejmě Vánoce milovala. Před pár lety jsem se ale pod vlivem různých okolností dopracovala k celkem reálným úvahám o tom, jestli vůbec všechny ty stromečky, dárky, cukroví mají smysl, nebo by bylo přínosnější veškeré tradice a vnější projevy vypustit. Nakonec vůně jehličí a vanilky přecijen zvítězily a myšlenky na minimalistické Vánoce jsem opustila. Teď si říkám, že je možná škoda, že jsem to nezkusila, protože dalších mnoho let se k něčemu podobnému určitě neodhodlám. A ani nechci. Před rokem byly Bertíkovy všechny tyhle věci úplně ukradené, byl rád, že má mlíko, dudlík, mámu a tátu. Ale je jasné, že letos už to bude jinak. Nejvíc si toho slibuju od všemožných světýlek, které k vánoční výzdobě patří. Nic Bertíka nepotěší tolik, jako světlo. Miluje ho ve všech barvách a podobách (ne nadarmo si od nás vysloužil přezdívku světlofil). Takže předpokládám, že až na stromeček nahodíme žárovky, bude radost taková, že si ani pořádně nevšimne, jestli jsou pod ním nějaké dárky. (Poznámka: Koupit prskavky!) Stromek jako takový se nejspíš taky bude líbit, akorát se trochu bojím, aby ho nepřevrhnul tak, jako se mu to občas stává s věšákem na prádlo (a já pak z vedlejší místnosti slyším velice tlumený pláč a říkám si, že něco nehraje). Z bezpečnostních důvodů ale asi budeme muset perníčky dávat jenom nahoru. Tahání za mašle a škubání papíru si už natrénoval při narozeninách a svátku, takže s dárky si určitě hravě poradí. Jsem moc zvědavá, co na ně bude říkat... Zkrátka, letos se na Vánoce těším. Těším se na to, jak je bude prožívat Bertík a že budeme dva týdny všichni tři spolu. Je to klišé, ale s dítětem tyhle svátky opravdu dostávají úplně jiný rozměr a já se nemůžu dočkat, až ho začneme objevovat.

1 komentář:

  1. Přesně tak :-) S dětmi je to najednou zase o něčem jiném...skoro se to blíží těm pocitům, které jsem měla jako dítě :-) Což si ovšem žádá, abych se nestresovala nedostatkem napečeného cukroví či nedokonale uklizeným domem :-)
    Krásné Vánoce a ať si je s Bertíkem užijete! :-)

    OdpovědětVymazat