čtvrtek 6. února 2014

Co se dá stihnout za půl roku?

Je půl roku krátká doba nebo dlouhá? Těžko říct. Brzy to bude právě šest měsíců, co jsme slavili Bertíkovy narozeniny a mě to připadá jako by to bylo včera. Přibližně za stejnou dobu už budeme čtyři a mě se zdá, že to je ještě v nedohlednu. Jenže první trimestr utekl jako voda (vlastně jsem se ještě pořád nestihla začít cítit těhotně) a vím, že další dva budou podobné. Teď si myslím, že s Bertíkem už jsme sehraní, on se dokáže občas zabavit sám a tak nějak celkově vím přibližně co a jak. Až do naší rodiny přibude další človíček, nejspíš se ten pocit, že všechno docela zvládám, na pár měsíců vytratí. V těch nejkatastrofičtějších vizích se vidím strhaná, nevyspalá, vystresovaná s řvoucím miminem v ruce a žárlícím batoletem visícím na noze. Snad se nic podobného konat nebude (nebo aspoň ne v takové míře), přesto je asi na čase začít si pořádně užívat to, že zatím máme jenom jedno dítě. Do porodu bych chtěla zvládnout spoustu věcí. Některé jsou důležité, jiné méně a je mi jasné, že na něco se vůbec nedostane. Ale proč bych si neudělala nějaký ten plán? :)

1. Jet jen s mužem na několikadenní výlet do zahraničí
Ujistit se, že Bertík beze mě (a já bez něj) vydržíme pár nocí, kdy budu v porodnici a užít si malou dovolenou.
2. Jít aspoň jednou na koncert
Barbarsky přiznám, že je mi skoro jedno na co. Chtěla bych prostě vyrazit mezi lidi a užít si nějakou zajímavou hudbu. Ovšem v nezakouřeném prostředí, což bude možná kámen úrazu.
3. Jít aspoň dvakrát do kina nebo divadla
Naposledy jsem byla v divadle, když jsem byla těhotná. Jsem kulturní neznaboh.
4. Upéct aspoň tři dorty
Z toho jeden morbidně čokoládový. A ten co nejdřív, pro případ, že by mi doktoři nakázali jaterní dietu :)
5. Sepsat seznam věcí pro miminko a nakoupit je
Přestože jsem si po Bertíkovi všechno schovávala, nákupům se úplně nevyhneme.
6. Jít s Bertíkem do ZOO
Ještě jsme tam spolu nebyli a myslím, že on to ocení. Tygr je jeho nejoblíbenější zvíře, tak ať ho vidí naživo.
7. Ušít povlečení a mantinely do postýlky pro miminko
Těším se na vybírání nějaké hezké látky.
8. Zajít s mužem na pořádnou večeři
Dubnové výročí seznámení bude ideální příležitost (až budeme slavit výročí svatby, budu ještě v šestinedělí a pochybuju, že na něco podobného budu mít elán a organizační schopnosti).
9. Sehnat a přečíst nějakou knihu o sourozeneckých vztazích
Nemáte někdo tip?
10. Přečíst nějakou ruskou klasiku
První těhotenství mám spojené s Annou Kareninou (jsem hodně pomalý čtenář, takže jsem ji četla dlouho), uvidíme, co mi padne do ruky tentokrát.
11. Vyzkoušet aspoň pět věcí domácí výroby
A jednu začít vyrábět pravidelně.
12. Jeden den proflákat
Toužím po tom už dlouho. Válet se v posteli, koukat na filmy, číst knížku a něčím dobrým se ládovat. Muž mi slíbil, že mi jeden takový den zajistí. Před porodem se to bude hodit!

2 komentáře:

  1. No, bacha na tu zoo! B. taky milovala tygra a když ho viděla naživo, dalo se z toho zklamaného obličeje číst pomalu doslovně: TOHLE že je tygr?? Tygr je přece malý, žlutý a plastový, tohle je obrovská, špinavá obluda, co se cpe kusem masa, to není žádný tygr!

    OdpovědětVymazat
  2. Inspirativní seznam :-) Sama jsem si sice žádný nevypracovala, ale položky mám v hlavě...
    Jinak o sourozencích můžu doporučit Sourozenci bez rivality
    http://www.kosmas.cz/knihy/145378/sourozenci-bez-rivality/?gclid=CKP_3ZCV1LwCFQPmwgodAWYAVQ

    OdpovědětVymazat