pátek 4. dubna 2014

Bertíkovy knižní novinky

Hračky prakticky nekupuju, shánět pořád větší a větší oblečení je pro mě za trest, ale dětské knihy miluju. Když jsem se dozvěděla, že Albatros pořádá velký výprodej a navíc jsem ještě měla další slevu, nemohla jsem odolat a koupila jsem Bertíkovi do knihovničky dalších pár kousků. (Hlavním motivem bylo pořídit mu něco, co si oblíbí a přestane mě terorizovat tím, že chce pořád dokola číst jen Palečka, jedno leporelo s Krtkem a Polámal se mraveneček.)

Nemám v plánu Bertíka učit abecedu (rozhodně teda ne dřív než to bude nutné), ale tahle knížka je pěkná. Ke každému písmenu je v ní spousta obrázků, což batole ocení. U nás se nejvíc ujala stránka, kde je H, protože husa a hodinky jsou téměř jediné věci, jejichž zvuk umí Bertík napodobit.
Pokud máte dítě, co má rádo básničky a hlavně různé ukazování, které se s nimi dá spojit, tuhle knížku bude milovat. Bertík se teda jednostranně zaměřil jen na básničku o bramboře (žádnou jinou nechce), ale tu prostě zbožňuje. Otevře knížku na správné stránce a už mi tahá ruce, že budeme dělat, jak se kutálí brambora.
Přestože na Mravenečka od Sekory Bertík nedá dopustit, Broučci se zatím moc neujali. Ale jsou hezcí a jejich čas určitě ještě přijde.
Tohle leporelo mě překvapilo. Nic moc jsem si od něj neslibovala, ale Bertík si ho oblíbil. Obrázky H. Zmatlíkové jsou jasné a veselé, verše mi trošku nejdou přes jazyk, takže si spíš ukazujeme, kde je kočička a kde Bertíkův oblíbený chlapeček.
Už jednu knížku s Ladovými obrázky zvířat máme a patří mezi Bertíkovy oblíbené, takže jsem čekala, že i tahle se ujme. No, nezklamala:) A ty básničky jsou často docela vtipné.
Tohle byla spíš investice do budoucna, Bertík o tuhle knihu zatím moc nestojí. Ale až se narodí sourozenec, možná nám pomůže leccos objasnit.
A nejlepší nakonec! Krtek je prostě jednička, takže během pár dnů jsem se naučila veršíky z tohodle leporela nazpaměť. Bertík má další knížku, kterou vyžaduje číst dokola a dokolečka.

Žádné komentáře:

Okomentovat