neděle 22. června 2014

Kde budu rodit?

Když nastal 14.týden těhotenství a s ním nutnost zaregistrovat se do nějaké porodnice (pořád teda nechápu, proč tak absurdně brzo), Podolí pro mě byla jasná volba. Poprvé jsem tam byla celkem spokojená, takže jsem neměla nutkání zkoušet něco jiného. Jenže jak plynul čas, začala jsem uvažovat i o jiných možnostech. Především o porodnici v Hořovicích. Už když jsem čekala Bertíka, reálně jsem přemýšlela o tom, že by se mohl narodit právě tam. Ale pak přišly komplikace a nutnost hospitalizace, takže jsem byla ráda, že jsem v Praze. Ovšem teď mě hořovická porodnice znovu láká z několika důvodů. Je to menší nemocnice, kde porody nejedou jak na běžícím páse (narozdíl od Podolí) a všude jsem na ni četla samou chválu. Podolí by mělo být ze všech pražských porodnic nejvstřícnější a nejvíce nakloněné přirozeným porodům (proto jsem si ho vybrala), ale přecejen to je kolos. A pak, podolské rizikové oddělení i porodní sály jsou opravdu hezké, ale o oddělení šestinedělí (minimálně o té části, kde jsem byla před dvěma lety já) se to bohužel říct nedá. Malý pokoj pro tři ženy, sprcha a záchod na konci chodby (plazit se tam po císaři x-krát denně vážně není nic moc) a ještě k tomu ty pavučiny tam. Bez nadstandardu jsem se zkrátka neobešla. Ale i na ten jsem musela čekat a pak platit nehorázné peníze. O úrovni stravy radši ani nemluvím. Oproti tomu jsou Hořovice úplně luxusní a vaří se tam prý výborně. Navíc pobytem v hořovické porodnici bych dost ušetřila, protože za otce u porodu si účtuje třikrát méně, nadstandard bych nejspíš ani nepotřebovala (a kdyby ano, stojí asi čtvrtinu toho, co v ÚPMD), matkám i dětem poskytuje hygienické potřeby atd. Ale je tady jeden zásadní nedostatek a to vzdálenost. Vím, že porodní turistika je celkem běžná věc, přesto mě však představa hodinové cesty moc neláká. Co když to nestihneme? Nebo naopak vyrazíme při prvních náznacích a pošlou nás domů (takže celou anabázi s balením, předáním Bertíka atd. absolvujeme zbytečně)? Případně nás domů nepošlou, ale strávím v porodnici čas, kdy bych ještě mohla být v klidu doma? A v neposlední řadě-předpokládám, že být při kontrakcích připoutaná v autě taky nebude nic příjemného. Sečteno a podtrženo- ačkoli by se mi v Hořovicích líbilo, organizačně by to pro mě bylo nejspíš příliš náročné a stresující. Takže opět zvolím Podolí, které sice má svoje mouchy (ale to určitě každá porodnice), ale vlastně to tam bylo docela fajn a já budu v klidu.

2 komentáře:

  1. Magdi - tak držím palce při volbě... My jeli do porodnice 55 kilometrů (časově při dobré dopravní situaci cca 30 minut). Naštěstí jsem rodila v noci. Manžela poslali domů, byly plné sály, ať přijede, až mu zavolám, až se porod rozjede, takže si tu cestu ten den střihnul dvakrát tam i dvakrát zpátky. Vzhledem ke kontrakcím po cca 10 minutách byla cesta v klidu (praskla mi voda, tak jsme jeli, jinak bych asi taky vydržela doma). Ale chápu, že u vás bude ještě probíhat předávání juniora, takže i to by vás časově zdrželo, plus hodina do Hořovic... Holt - ty tři dny se to dá vydržet kdekoliv, do tašky se ti svačinka vejde, kdyby jídlo za moc nestálo, a hlavně, ať jsi Ty i mimčo v pořádku, no ne? :-)
    Pěknou neděli, L.

    OdpovědětVymazat
  2. Ono co jsem slyšela o Hořovicích v poslední době, tak tam chce rodit fakt každý, mají téměř dvakrát víc porodů než dřív a i to se logicky podepisuje na kvalitě. Já jsem rodila v Mělníku a i když jsem byla strašně spokojená a dojezd jako takový byl v pohodě, na šestinedělí se to vleklo a manžel kvůli návštěvám trávil celé dny na cestách. Podruhé si to budu muset pořádně promyslet, protože by byly komplikované třeba i návštěvy prvorozené...

    OdpovědětVymazat