sobota 5. července 2014

Hračky na baterky

Tahle hračka mě pokaždé vyděsí...
Můj manžel vždycky tvrdil, že naše děti si budou hrát jen s polínkem :). Teď, když bydlíme v bytě s krbem a polena skutečně doma máme, by se to konečně mohlo splnit, ale Bertík už je zhýčkaný vychytanějšími hračkami a o kusy dřeva nejeví moc velký zájem. Já jsem tak radikální nikdy nebyla, ale  ještě před jeho narozením jsem si byla jistá, že nemám zájem o žádné elektronické hračky. Nejdřív mi šlo o princip. Prostě mi je nepříjemná představa, že malé dítě bude víc v kontaktu s umělými zvuky než s těmi reálnými. Nechci své potomky odkládat před zářící obrazovku, přestože bych je tím zabavila. Taky je všobecně známé, že čím jsou hračky propracovanější (ve smyslu že blikají, svítí a vydávají zvuky), tím míň podněcují fantazii dítěte.
Z jejich vlastníka se tak nestává průzkumník, objevitel a vynálezce, ale pasivní konzument zábavy, kterou vymyslel někdo jiný. A pak jsou tu ještě praktické problémy. Vím, že neustále se opakující melodie by mě brzo přivedla k šílenství a  když jsem jednou viděla v akci jakéhosi mluvícího pejska (po zmáčknutí nohy říkal "Mám tě rád. I love you." a podobně), byla jsem upřímně vyděšená. Jasně že se Bertíkovi, stejně tak jako prakticky všem dětem tyhle obludnosti líbí, takže když na ně náhodou někde narazí, nemůže se od nich odtrhnout. Přesto si ale nic podobného nehodlám nechat vlézt do domu tak dlouho, jak jen to půjde. A tak asi ani ten super kolotoč nad postýlku od vyhlášené značky Fisher Price, který jsem dostala od kamarádky pro miminko, se nikdy nedočká vybalení z krabice. (Naštěstí tu věc nekupovala novou /stojí to přes tisícovku/, ale jen mi předala hračku po své neteři.) Místo toho mám v plánu něco vyrobit sama. Jsem zvědavá, jestli se k tomu opravdu dostanu a hlavně jsem zvědavá na to, kdy ty svoje neelektronické ideály vzdám ;)

3 komentáře:

  1. Nevím, jestli je to ten samý kolotoč, ale jeden od FP jsem měla a nebyl elektronický, hrál jen mechanicky po natažení, jednu poměrně příčetnou melodii. Ty hrací a mluvící hračky naprosto nesnáším, ale kolotoč a hrazdička od FP byly v pohodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je nějaký super vychytaný typ, co hraje několik melodií, zvuky moře a promítá na strop "uklidňující obrazce" nebo tak něco :D

      Vymazat
    2. Jo, tak to už zní hůř :D

      Vymazat