středa 10. září 2014

Naše první setkání s Montessori

Možná je to jen tím, že poslední rok čtu mateřské blogy a zajímám se o výchovu dětí a věci s ní spojené, ale zdá se mi, že se z Montessori stala velká móda. A já k módním věcem mám obvykle nedůvěru, takže jsem do teď nepociťovala potřebu se s tímhle přístupem seznámit blíž. Nicméně v rámci hledání smysluplných aktivit pro Bertíka jsem narazila na jedno blízké rodinné centrum, které mělo v nabídce program s prvky Montessori. Řekla jsem si, že to můžu aspoň zkusit. A nakonec jsem byla mile překvapená. Bertíkovi totiž tenhle styl očividně vyhovoval. Hned pochopil, co a jak má dělat a celou dobu se choval ukázkově. Vystřídal tři různé aktivity-každou důkladně prozkoumal, snažil se přijít na to, jak věc funguje a pak ji neomylně vrátil na její původní místo. Všechny činnosti ho zaujaly, takže poté, co jsem mu ukázala, co se s tím dá dělat, se vydržel dost dlouho soustředit a samostatně pracovat. Dokonce i Prokop byl hodný, většinu času prospal a pak se nechal uchlácholit dudlíkem. Zkrátka rozhodně přijdeme znovu. A pokud to bude v mých silách, něco si k Montessori pedagogice zkusím nastudovat, protože toho o ní vím docela málo a zdá se, že je to škoda.

Žádné komentáře:

Okomentovat