čtvrtek 30. října 2014

Bertíkovy (nejen) podzimní hrátky

Z různých zdrojů ke mě přichází spousta inspirace na to, co se dá dělat s dvouletým dítětem. Nápadů je hodně, ale času (a energie) na realizaci bohužel málo.Občas se mi ale podaří ukořistit nějakou chvilku, kdy Prokůpek spí nebo je venku s babičkou, a pak se snažím s Bertíkem něco podnikat.
Z nasbíraných listů jsme vyrobili strom. Přitom se Bertík naučil rozpoznat kořeny, kmen a větve-odpoledne jsme si všechno ukázali i venku na skutečném stromu.
Kaštany máme doma už nějakou dobu.Bertík je nejdřív různě přesypával a přendával, později je začal vozit ve vláčku a používat jako náklad do popelářského auta a nakonec jsem mu dala plato z bonboniéry, do kterého je skládá.

O smetáček a lopatku se u nás pravidelně vedou velké boje. Bertík strašně touží po tom, aby mohl zametat, ale zatím to moc neumí, takže pokud chci mít čisto, nakonec mu to musím násilím vzít. Když jsem náhodou v obchodě objevila smetáček a lopatku v batolecí velikosti, bylo jasné, že tohle musíme mít. Bertíkovi se jeho vlastní úklidové náčiní zalíbilo a když má pocit, že je potřeba zamést, sám si ho přinese.

Pečení je stále velký hit. Tentokrát jsem Bertíkovi svěřila přípravu mrkvových muffinů. Dělal toho sám víc, než jsem měla původně v plánu, protože se zrovna vzbudil Prokop a dožadoval se pozornosti. Takže nejen udělal těsto a připravil do plechu papírové (a silikonové) košíčky, ale taky je téměř všechny i naplnil. Bylo z toho dost nepořádku, ale bavilo ho to, takže mu něco podobného čas od času dopřeju.

Žádné komentáře:

Okomentovat