středa 19. listopadu 2014

Míň cukru, víc zeleniny

Období kolem porodu pro mě bylo všestranně dost náročné. Proto jsem si ani nijak nevyčítala, že jsem otázku zdravého stravování odsunula do pozadí. Prioritou bylo, aby příprava jídla nezabrala moc času a energie. Teď už jsem jakž takž našla nějaký řád a rytmus každodenního života a tak mi zbývá kapacita i na řešení naší rodinné výživy. V některých oblastech mám docela úspěchy-například při pečení používám daleko víc celozrnné mouky (pšeničné nebo špaldové), dávám do těsta míň cukru, případně ho nahradím rýžovým sirupem a podobně. Jinde ale mám ještě mezery. Nejvíc řeším to, jak připravit chutný a výživný bezmasý oběd. Málokdy se mi totiž podaří uvařit vegetariánské jídlo, po kterém bych neměla během pár hodin zase hlad. Neustálé běhání kolem dětí je víc fyzicky namáhavé, než by se na první pohled zdálo, a můj rychlý metabolismus se nenechá na celé odpoledne uchlácholit trochou rýže se zeleninou. Z různých důvodů ale maso nechci vařit moc často a tak se snažím najít nějaké nové tipy.
Jaká (bezmasá) jídla máte rádi?

4 komentáře:

  1. ...tak používej občas věci jako tofu, seitan, (sóju), vejce, pokud splňujou tvý nároky, a celkově hodně luštěnin kvůli bílkovinám - fazole, čočka, cizrna, mungo, a červená čočka je i děsně rychlá, můžeš z toho dělat saláty, kaše a polívky, zapejkat to v dýni, zapejkat to jinak, dávat do omáček a tak. A podle mejch zkušeností ty luštěniny fakt zasytí. Slejvat vodu z namáčení a vařit vždycky s tymiánem, pak je to i bez zažívacích komplikací:) Třeba to zvládne pokrejt odpoledne v jednom kole - dej vědět:)
    Radka

    OdpovědětVymazat
  2. Výborná inspirace je tady: https://www.facebook.com/KucharkaZeSvatojanu/photos_stream?tab=photos_albums a nedávno paní vydala i kuchařku.

    OdpovědětVymazat
  3. jo, ještě mě napadlo tohle, asi to není na každej den, ale ty jejich recepty jsou supr, rozšířej obzory a je to zajímavá inspirace (stojí to za to už jenom kvůli těm fotkám:) )
    http://www.greenkitchenstories.com/
    R

    OdpovědětVymazat