čtvrtek 25. prosince 2014

Čtyřiadvacátého

Moje děti mě učí spoustu věcí. Jednu asi považují za obzvláště důležitou, protože mi ji opakují pořád dokola. Nikdy se neupínat k nějakým svým představám o čemkoli, co se jich týká. Včera jsem měla jedinečnou příležitost prožít další lekci. Po všech těch předvánočních nepříjemnostech jsem si už myslela, že máme nejhorší za sebou. Ale Bertíkův kašel se stále zhoršoval. Ve chvíli, kdy jsem se chtěla vydat do kostela (sama, protože Bertíka jsme nemohli pustit mezi další děti), už byly jeho záchvaty dušnosti takové, že jsme se shodli na tom, že nemá cenu na něco čekat a muž se s ním vydal na pohotovost. Odtud pak putovali do vinohradské nemocnice na inhalace. Léčba zabrala dobře, takže hospitalizace naštěstí nebyla nutná (narozdíl od jeho prvního zánětu průdušek v osmi měsících, kdy jsem si tam s ním čtyři dny pobyla), i tak ale strávili většinu Štědrého večera mimo domov a já sama s Prokopem. Nakonec jsme zvládli sníst večeři i dát si dárky, ovšem místo koled se po bytě rozléhal kašel a místo těch příslovečných rozzářených dětských očí jsme viděli pobledlého hošíka, který má co dělat, aby se udržel na nohou. Ale zase jsme si s mužem oba dva uvědomili, že všechny ty věci, které k Vánocům patří, vlastně nejsou nijak důležité. Takže jo, trochu mě to mrzí, ale jde o něco jiného.

2 komentáře:

  1. Ajeje. Tak já posílám pozdravy, ať jste co nejdřív zdraví! A pro pocit sounáležitosti připojuju histroku s mýma prvníma manželskýma Vánocema, kdy jsem celý štědrý den probrečela s bolestí zubu, samozřejmě nic nejedla ani nepila.. manžela jsem musela vyslat k rodičům, aby si aspoň trochu vánoc užil a nedíval se na moje brečení a na boží hod mi vytrhli osmičku. Načež to bolelo brutálně pořád dál až do silvestra a pak zřejmě díky antibiotikům se to postupně uklidnilo. Nicméně za další půlrok, když se bolest na stejném místě znova ozvala, se zjistilo (u jiného zubaře), že jsem měla zánět na šestce, minimálně rok... Takže zkažené vánoce znám moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. Uf, ještě že si Bertíka v nemocnici nenechali a byli jste přes to všechno spolu, i když ne tak, jak byste si přáli. Tak do nového roku přeju hlavně zdraví!:)

    OdpovědětVymazat