úterý 9. prosince 2014

Trochu jiné cukroví

Bertík při výrobě slunečnicovo-ořechových placiček
 Minulé Vánoce mi došlo, že cukroví je sice pěkná věc, ale nejvíc ho v celé naší domácnosti ocení Bertík. Ale vzhledem k tomu, že nechci, aby se jím ládoval od rána do večera, nenechávala jsem ho na očích, což ovšem mělo za následek to, že jsme na něj skoro zapomněli. Proto jsem si řekla, že to letos nebudu s pečením nijak přehánět a taky že vyzkouším jiné, trochu zdravější, recepty. S perníčky jsem původně moc experimentovat nechtěla, jenže mi zrovna došla hladká mouka (a nechtělo se mi kvůli tomu jejich výrobu odkládat), takže jsou z větší části ze špaldové celozrnné. Na kvalitu těsta ani výslednou chuť to nemělo žádný vliv, takže tuhle obměnu asi zařadím do stálého repertoáru. Jako další přišly na řadu slunečnicovo-ořechové placičky - více méně podle tohoto receptu (semínkovo-ořechové hrudky s javorovým sirupem), akorát místo javorového sirupu jsem dala datlový a rýžový. Zatím nejsou nic moc, ale předpokládám, že se do Vánoc rozleží a pak si na nich pochutnáme. Bertík se po teda nich může utlouct už teď. Ještě mám v plánu datlové hvězdičky v čokoládové polevě (recept na stránkách viz odkaz výše) a buď mrkvové cukroví z celozrnné mouky nebo mrkovo-makové rohlíčky. Když bude čas a nálada, tak ještě těsně před Vánoci s Bertíkem uplácáme nějaké nepečené kuličky (třeba takové). Linecké, vanilkové rohlíčky a spol. určitě dostaneme, takže do toho se pouštět nebudu. Co pečete vy?

3 komentáře:

  1. My máme zatím tyhle perníčky: http://kucharkazesvatojanu.blogspot.cz/2013/12/vanocni-pernicky.html a pak jedny nepovedené banánové. Možná něco přibude, možná skončím jen u toho, už tak se hrozně cpu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty vypadají dobře. Když jsem čekala Prokopa, taky jsem strašně moc jedla a přibrala jsem 21kg. Teď mi z nich zbývají asi 2 nebo 3. Takže si klidně dopřej ;)

      Vymazat
    2. No, mě trochu drží zkrátka představa dalšího čtyřkilového dítěte:)

      Vymazat