neděle 15. února 2015

Organizovaná zábava

Někdy to tak možná nevypadá, ale Bertík je dost společenský. Mezi lidmi se obvykle chová skvěle (cizí nám nevěří, že umí zlobit) a doma se nudí. Teda, nenudí, on si vždycky nějakou zábavu najde, ale často poněkud jinou, než bych si představovala... Takže se snažím chodit co nejvíc ven. Kromě různých pochůzek, nákupů, doktorů a návštěv bych mu ráda dopřála i něco zajímavějšího. Možností je spousta, ale pro mě je to dost náročné. Od září do prosince jsme pravidelně chodili do Montessori pracovny, kde se jemu i mě moc líbilo. Ze začátku to bylo v pohodě-Prokop spal celou dobu v Manduce a já jsem se mohla Bertíkovi téměř plně věnovat. Jenže Prokůpek začal být čím dál živější a brzy odmítal spát jen proto, že by se mi to zrovna hodilo. Takže jsem ho mívala položeného na dece v rohu a pobíhala mezi ním a Bertíkem. Navíc obvykle uprostřed hodiny začal být Prokop unavený a vzhledem k tomu, že na usnutí potřebuje aspoň trochu klidu, zažívala jsem tam krušné chvilky. Nakonec jsem uznala, že na to prostě nemám a na další běh už jsem Bertíka nepřihlásila. Zkoušela jsem ještě jiné kroužky, ale skončilo to podobně-já uštvaná a nervózní, Bertík bez mého dohledu často rušící a Prokop brečící. Nedávno jsem našla jinou Montessori pracovnu, která se koná v odpoledních hodinách, kdy občas pro Prokopa seženu hlídání, takže tam s Bertíkem můžeme chodit sami. Ale pořád přemýšlím o tom, jestli bych přecejen nezvládla někam chodit s oběma zároveň, protože pořád ty samé procházky do obchodu a zpátky nebaví ani mě a asi ani Bertíka. Jak tohle řešíte vy, zkušené matky? Sedíte s dětmi doma nebo máte nabitý program? A máte nějaké triky na to, jak skloubit požadavky na zábavu staršího dítěte s požadavky na spánek/jídlo/blízkost mámy toho mladšího?

6 komentářů:

  1. Tak přesně kvůli stejnému problému jsme přestali chodit na keramiku. Teď nám zbylo jen cvičení v Sokolu, které začíná v podvečer a malou si vyzvedává tatínek. Půl hodiny vydrží v kočárku a pak tradá domů. A my s Pikolínkou můžeme cvičit do sytosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v tom aspoň nejsem sama :)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem zvědavá, jak tohle budeme řešit my. Teď máme ob den něco nebo se s někým vídáme, ale s čerstvým miminkem se mi nikam mezi lidi moc chtít nebude - a jak později skloubit potřeby obou taky netuším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až to bude aktuální, tak dej vědět, co jsi vymyslela. Já to teď vidím asi tak, že do září to nějak "překlepeme"-tj. jednou za 1-2 týdny Prokopa odpoledne někomu svěřím a půjdu někam s Bertíkem, jinak budeme chodit tam, kde můžu mít v pohodě oba-třeba do herny nebo se podívat na zvířata a tak. Pak už budou Bertíkovi 3, takže bude víc možností-Sokol, DDM atd. Navíc bude chodit častěji do školky, takže budu moct někam vyrazit zase naopak jenom s Prokopem.

      Vymazat
    2. Ono to moc jinak nejde. Jisty vekovy kombinace deti a monte pracovna nejdou uplne dobre dogromady. Je potreba vybirat tak, aby nevadila trocha ruchu nebo aby se dalo hladce odejit. A nebo proste "jen" neorganizovana zabava. Obvykle to staci.

      Vymazat