sobota 7. března 2015

Ovoce


Poslední dva týdny byl pořád aspoň jeden člen naší rodiny nemocný (ale spíš dva, tři nebo čtyři). Bylo to dost náročné, ale snad už se tohle období chýlí ke konci. Aby tomu tak skutečně bylo, je potřeba doplňovat vitaminy a to nejlíp zábavnou formou. Vzala jsem jablko, citron, pomeranč a kiwi, ukázala je Bertíkovi, pojmenovala a ke každému řekla specifickou vlastnost rozpoznatelnou hmatem (kiwi-chlupaté, jablko-hladké, citron-malý, pomeranč-velký). Nechala jsem ho každý kousek prohlédnout, osahat a pojmenovat. Potom jsme všechno dali do tašky a vysvětlila jsem, že zkusíme bez koukání vybrat jedno ovoce a říct, co to je. Předvedla jsem a pustila ho k tomu. Bertíkovi se hra líbila a brzy si upravil pravidla-chtěl nejdřív říct, co bude hledat a pak se to snažil vylovit. Když ho to přestalo bavit, přiřazoval ovoce k obrázkům. Nakonec jsme vyrobili ovocný salát (Bertík nechtěl krájet, ale přidal med, skořici, míchal a nabíral do misek). Odpoledne jsem mu dala ještě další obrázky různého ovoce, přiřazoval k sobě rozpůlené a celé a trénovali jsme rozpoznávání barev.

1 komentář: