úterý 7. července 2015

Připravený k boji

Vymýšlet jméno pro miminko je těžká, ale krásná práce. Úžasné na tom je, že se někdy zdá, jako by nevybírali rodiče, ale samo dítě. To mě napadá hlavně v souvislosti s naším Prokopem. O tomto jménu by mě nikdy (až asi do sedmého měsíce těhotenství) nenapadlo uvažovat. Najednou se mi řetězem různých asociací objevilo v hlavě a byli jsme si čím dál jistější, že je to pravé. Jedním z možných významů jména Prokop je "připravený k boji", a to na našeho druhorozeného sedí dokonale. Už v břiše mi dával takové rány, že to fakt bolelo (což jsem s Bertíkem nezažila) a po narození se jeho bojovná povaha rozvíjí dál. Jako novorozenec dokázal dost silně dát najevo, co se mu nelíbí a první úsměv přišel daleko později než naštvaný zamračený výraz. Od chvíle, kdy se začal sám pohybovat je jako neřízená střela. Leze, trhá, ničí, mlátí, demoluje. Mazlení a nošení ho bavilo jenom prvních pár měsíců, udržet ho v náručí je od jeho asi šesti měsíců prakticky nemožné, protože se neustále pohybuje, točí, kroutí, mele a kolem sebe škrábe a buší. Ani v přítomnosti jiných dětí se neprojevuje nijak mírumilovně. Mimina si před ním musí dávat pozor, protože jeho způsob družení se je poněkud drastický a je schopný dát nakládačku i nic netušícímu tříleťákovi. Zkrátka Prokop je bojovník a mě se to líbí, protože přesně tohle mi chybí. Takže ještě jednou všechno nejlepší k sobotnímu svátku, Prokope!

2 komentáře:

  1. My jsme se jménem čekali, až se Erwín narodí. Měli jsme nějaká jména předvybraná a chtěli se přesvědčit, že dostane to správné. Oficiálně jsme ho pojmenovali až asi šestý den... Nakonec má jedno "papírové" rozšířené o jedno židovské a k tomu mu pořád říkáme Erwín. Všechna k němu krásně sedí. Je super, že vy jste s tím svým taky spokojení a na Prokopa sedí!

    OdpovědětVymazat
  2. Jo. Brigita jako by si fakt "vybrala sama" a totálně to na ni sedí, zato Viktor byl čistě racionální volba a i když se mi líbí, ten pocit "to je ono a jiné to být nemůže" tam nenastal :)

    OdpovědětVymazat