neděle 3. ledna 2016

Bez pleny

Nepřestává mě fascinovat, s jakou lehkostí zvládá Prokop každý svůj vývojový posun. Bertík si musí všechno tvrdě odpracovat a než se posune na vyšší stupínek dá mu (i nám) to obvykle pěkně zabrat. Proces odplenkování je toho skvělým příkladem. Poprvé jsem Bertíka nechala bez plen když mu byl rok a půl. Několik měsíců bylo na denním pořádku praní třeba pěti šesti kusů mokrého oblečení, další půlrok to bylo pořád dost nejisté a ještě teď radši hlídám, kdy naposledy čůral. Prokop se s nočníkem poprvé seznámil asi v deseti měsících, když už stabilně seděl a přebalování se stalo strašným bojem. Nic jsem nehrotila, prostě jsem ho (pokud neodporoval) posadila na nočník po spaní, po jídle nebo ve chvíli, kdy jsem ho chtěla přebalit. Občas se povedlo, občas ne. Po zkušenostech s Bertíkem jsem byla odhodlaná nějaké odplenkování vůbec neřešit, nebo aspoň určitě ne do doby, kdy to bude nutné. Dvou, dvou a půl leté dítě v plínách mi najednou už vůbec nepřipadalo jako něco strašného a bylo mi upřímně jedno, co si kdo bude myslet. Posledních pár týdnů ale Prokop býval čím dál častěji v suchu. Za celý den počůral třeba jen jednu plenu a tak jsme se odhodlali to zkusit. Opět předčil všechna naše očekávání. První den padly asi troje tepláky. Druhý den už začal říkat e-e v momentě, kdy to teklo a od třetího dne si říká s několikavtěřinovým předstihem, takže když jsem dost rychlá (a to já většinou jsem), skončí všechno tam, kde má. Jde to úplně přirozeně, jasně a bez problémů. Vzhledem k tomu, jaká je zima, tak na ven mu pro jistotu dávám tréninkové kalhotky, ty ale bývají suché, takže už je nejspíš brzo zruším a zbyde mu jen plena na noční spaní (přes den ji nepotřebuje). Nevěřila bych tomu, že dítě, kterému není ani 17 měsíců se samo bez mého většího přičinění zbaví plen, ale je to tak. Prokop už je fakt velkej kluk. Je to super, ale trochu na mě z toho jde nostalgie (on sám o sobě naštěstí pořád tvrdí, že je "mimi", takže to ještě tak špatný není :)).

1 komentář:

  1. Zírám, my Bibinu dokázali odplenkovat až ve 2 letech a 7 měsících a nehody má doteď... Uvidíme, co Viki.

    OdpovědětVymazat