čtvrtek 21. ledna 2016

Jen jedno

Říká se, že jedno dítě - žádné dítě. Já s tím teda nesouhlasím. Docela dobře si ještě vybavuju doby před Prokopovým narozením a rozhodně jsem tenkrát neměla pocit, že mít jenom Bertíka je úplná brnkačka. Jenže včera si ho ze školky vyzvedla babička vrátila mi ho až v pět, takže jsem byla skoro celý den sama s Prokopem. A pochopila jsem, jak výše zmíněná průpovídka vznikla. Prokop má dost ošklivou rýmu, není mu dobře, chce často chovat a hodně brečí. Nomálně něco takového znamená poměrně náročný den, včera jsem ale večer šla spát s pocitem, že to vlastně byla docela pohoda. Mít jen jedno dítě mi totiž připadalo prakticky jako odpočinek. A neubránila jsem se myšlence na to, co jsem vlastně celé dny dělala a z čeho jsme byla tak zničená, když ještě Prokop nebyl na světě. Je mi ale jasné, že jestli budeme mít někdy ještě třetí dítě, stejný pocit budu mít, když se mi poštěstí být doma jen se dvěmi. Že je to vlastně pohodička. Nešlo by si to myslet už teď?
PS: Dneska už mám doma zase oba dva, protože Bertík je taky nemocný...

4 komentáře:

  1. Jo jo. Já teda třetí neplánuju, ale vždycky si připadám jako v tom vtipu s rabínem a kozou... http://www.okoun.cz/boards/zidovske_vtipy?contextId=1820496#article-1820496

    Všechno je relativní. A vůbec, bože, co jsem dělala celé ty dny za bezdětna?! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, ten vtip to vystihuje, ale problém je v tom, že děti se nedají vystěhovat tak snadno jako koza aspol. :D

      Vymazat
    2. To ne, ale já se díky tomu snažím se vžít do situace, kdy bychom měli třeba tři čtyři, a pak si sugerovat, jak vlastně dvě děti, když jsou na ně dva dospělí, eventuelně má člověk aspoň dvě ruce, nejsou vůbec žádná zátěž :)))

      Vymazat
  2. Jo, tak presne tenhle pocit jsem mela taky. A taky jsem s prvnim byla hotova (clovek holt jeste nevedel, vsechno sledoval, resil) :) To ma asi stejne kazda mama. O tretich detech se rika, ze se vychovavaji tak nejak samy (nebo prostrednictvim sourozencu), ze uz rodice vetsinou neresi vubec nic:)

    OdpovědětVymazat