neděle 4. června 2017

Zotavování

Před porodem jsem si naplánovala, že minimálně první týden nevylezu z postele. Abych si pořádně odpočinula a pak mohla v pohodě fungovat. To jsem ale netušila, že to nebude jen moje přání nebo rozmar ale naprostá nutnost. Stejně jako pro mě bylo třetí těhotenství daleko náročnější než předcházející dvě, i poporodní období mi dává mnohem víc zabrat. Nejde ani tak o bolavé břicho a jizvu, ale o celkové vyčerpání. Několik dní po návratu z porodnice jsem měla co dělat, abych při sebemenší námaze neomdlela, naspala jsem toho skoro stejně jako Lottynka     (tj. prakticky celý den i noc) a musela se nechat kompletně obsluhovat. Zatímco s Bertíkem jsem už druhý den doma v pohodě vyrazila na procházku s kočárkem, teď jsem se jen nechala dovézt autem k dětské doktorce a zpátky (a byl to pro mě velký výkon) a na procházku sbírám odvahu až dneska, desátý den po porodu. Nevím, jestli to je tím, že jsem už o něco starší nebo prostě moje tělo nezvládá tři císaře během relativně krátké doby, nebo něčím jiným, ale nebýt muže a mé maminky, naprosto by to nešlo. Teď už začínám pozorovat postupné zlepšování a pomaličku se snad začnu vracet do normálu. Zatím se teda moje dny skládají převážně ze spánku, krmení miminka a odsávání, ale věřím, že zanedlouho budu schopná dělat i něco jiného. Dost by mi pomohlo, kdyby se mi přecejen podařilo normálně kojit, což zatím nejde, ale mám domluvenou návštěvu laktační poradkyně a doufám, že mi pomůže. Kojící čaje piju po litrech, odsávačka si neodpočine, s Lottynkou se mazlíme kůže na kůži, snažím se udržovat pozitivní přístup, hodně odpočívám... Zkrátka dělám všechno, co by se mělo, ale pokud se nám to během následujících dnů nepovede, budu muset polevit, protože až budu mít na starost i domácnost a kluky, na tohle všechno už nebude prostor. I tak jsem ale na sebe hrdá, že jsem tentokrát sebrala sílu na to, abych o kojení bojovala a i kdyby to nakonec nestačilo, budu mít čisté svědomí, že jsem se fakt snažila.

2 komentáře:

  1. Já jsem první týden doma také spala kdykoliv spal malej. Jizva po císaři mi dávala také hodně zabrat :-/ Ještě že ty pomocníky máme.

    OdpovědětVymazat
  2. A jaké čaje piješ? Mně se hodně osvědčil tento - https://www.lekarnasporilov.cz/pro-zeny/tehotenstvi-a-kojeni/leros-baby-bio-caj-pro-kojici-matky-n-s-20x2g.html a nedám na něho dopustit

    OdpovědětVymazat